الزام جمع آوری و حمل نخاله های ساختمانی در تبریز توسط سازندگان
نوشته شده توسط : مدیر


با درخواست سازمان مدیریت پسماند از معاونت شهرسازی و معماری ; صورت می‌گیرد

شهریارنیوز : به جهت اجرای شیوه طومار هدایت پسماندهای ساختمانی و عمرانی با تصمیم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز مالکین و مهندسین ملزم به ذخیره سازی , گردآوری , حمل و نقل نخاله های ساختمانی بوسیله پیمانکار مالک صلاحیت شدند . حمل نخاله ساختمانی

به نقل از شهریار , به‌دنبال درخواست قانونی اداره مدیر پسماندهای شهرداری تبریز از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز این معاونت با گنجاندن بندی جداازهم در پروانه ساختمانی مالکان و مهندسان ساختمان را ملزم به ذخیره سازی , گردآوری و حمل نخاله های ساختمانی به وسیله پیمانکار صاحب و مالک صلاحیت نمود .

قبلا مدیرعامل اداره رئیس طی مراسلاتی در مورد موقعیت آزاد سازی نخاله های ساختمانی و ضرورت ساخت سازوکار برای سازندگان ساختمان خواهان تولید تمهیداتی در این سمت شده بود .

در طومار مدیرعامل اداره رئیس پسماد شهرداری تبریز آمده بود , با عنایت به انجام فاز نخستین اجرای شیوه طومار هدایت پسماندهای ساختمانی و عمرانی و نام نویسی از پیمانکاران دارای شرایط خواهشمند است امر فرمائید به مراد اجرای فاز عملیاتی و دستیابی به فیض آخری ترتیبی اتخاذ نمایید تا در سیستم صادر شدن پروانه ساختمانی پیشین از صادر شدن پروانه گزینش شرایط روش مدیر پسماندهای عمرانی و ساختمانی به تایید اداره رسیده و آن‌گاه به صادر شدن پروانه مبادرت گردد .

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز هم راجع به عملیاتی نمودن شیوه طومار اجرایی سوق‌دهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی اعلام نموده است : از این پس با تمهیدات اتخاذ شده , بند مجازیی بر طبق الزام مالکین و مهندسین در ذخیره سازی , گردآوری , حمل و نقل نخاله های ساختمانی بوسیله پیمانکار صاحب و مالک صلاحیت در توضیحات پشت پروانه ساختمانی بیشتر شوید .

در طومار معاونت شهرسازی تبریز همینطور آمده است : جهت ساخت دسترسی به مجوزهای پروانه ساختمانی ( ثبت درخواست شده در سیستم ) به اداره فناوری داده ها و ارتباطات شهرداری اعلام شده‌است .

همینطور درخصوص اجرایی نمودن خوبتر مفاد شیوه طومار مذکور درپی جلسات برگزار شده پیشین مقرر شده است اداره مدیر پسماند شهرداری تبریز نسبت به آگهی ها و فراگیری های موردنیاز به شهروندان از شیوه های متفاوت اعم از نصب بنر در مرحله شهر , تنظیم و توزیع بروشور و تراکت و غیره در بخش ها شهرداری مبادرت کند .

توقف کامیون های حمل نخاله و ضایعات در رباط کریم
در حین یک ماهه پیشین ٨ دستگاه کامیون حمل کننده نخاله و ضایعات به وسیله پایانه مشترک راهداری و پلیس رویه در آزاد منش تهران - ساوه متوقف شده‌است .
به نقل از ارتباط ها همگانی سازمان کل روش و شهرسازی استان تهران , مهندس معتمدی مدیر سازمان خط مش و شهرسازی رباط مهربان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد : بعداز فعال سازی پایانه مشترک راهداری و پلیس روش تا به امروز ٨ دستگاه کامیون حمل کننده نخاله و ضایعات متوقف شده و در پارکینگ اعمال ضابطه گردیده اند , به نحوی که در حین همین زمان کوتاه و بعد از فعال سازی این پایانه , مورد ها حمل نخاله و ضایعات کاهش چشمگیری داشته است .
مدیریت خط مش و شهرسازی رباط کریم و مهربان اظهار‌کرد : از مشکلات با اهمیت راهداران در حوزه شهرستان های رباط کریم و مهربان , شهریار و قدس ریختن ضایعات و نخاله در اطراف جاده و چه بسا گهگاه در اواسط جاده است که گشت های شبانه روزی راهداری دراین باره به طور دائمی در حالا رصد مورد ها ذی‌ربط می‌باشند تا شهروندان در مسیرهای ارتباطی شهرستان های مذکور مشکلی به نظر ایمنی و رفت وآمد نداشته باشند .
خودروهای حمل نخاله ساختمانی در مسیر رودخانه کن چشم به راه تخلیه هستند/نخاله‌های ساختمانی تهدید زیست محیطی است

نخاله ساختمانی
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ذکر کرد : خروارها بدن نخاله ساختمانی که در مسیر رودخانه کن ریخته میگردد تهدیدی بزرگ زیست محیطی برای اطراف شهر تهران و شهرهای همسایه مثل چهار دانگه است .
اخبار مرتبط
احداث کارخانه‌های بازیافت نخاله‌های ساختمانی
شانس شاکری : هیچ بحثی برای مبلغی شدن بزرگ راه های تهران نداشتیم
کوتاهی شهرداری در رابطه مجتمع تجارت جهانی فردوسی
به نقل از ایسکانیوز شانس شاکری در دویست و چهل و نهمی گردهمایی شورا با اشاره به مبادرت شهرداری در اتوبان آزادگان بر طبق ساخت شبکه های آب خاطرنشان کرد : این یک مبادرت بزرگ عمرانی است که یکی‌از اتوبان های محوری شهر تهران را از غرقابی شدن و خطر سیلاب حفظ می نماید .

وی آن‌گاه یا این که لحن شکایت آمیزی به تخلیه نخاله های ساختمانی در کناره رودخانه کن اشاره نمود و با هشدار به استانداری اظهار‌کرد : خروارها بدن تخلیه نخاله های ساختمانی در مسیر رودخانه کن انجام می گردد که علاوه بر اطراف شهر تهران برای شهرهای همسایه همچون چهار دانگه مضاعف خطر ناک است .

وی ادامه اعطا کرد : سطر سطر خودروهای حمل نخاله ساختمانی در مسیر رودخانه و به خصوص در حوالی معادن شن به توقع تخلیه این نخاله‌ها می‌باشند و از آن بدتر این است که ارگانهای مسئول نظیر اطراف بان و شهربان و دیگر دستگاه‌ها هیچ نقشی ایفا نمی‌کنند . این تمامی اداره چه می نمایند و چرا به وظیفه خویش کار نمی کنند؟

مبتنی بر گزارش ارتباط ها همگانی شورای اسلامی شهر تهران , رییس کمیته عمران اظهار‌کرد : به استانداری و فرمانداری هشدار می دهم که درصورتی که با این مورد برخورد دور از شوخی نشود در آتی در زیر دست رودخانه با مشکلات زیست محیطی و فاجعه مواجه خوا هیم شد .





:: برچسب‌ها: حمل نخاله , حمل نخاله ساختمانی , حمل نخاله در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: